Opony i dętki
Jeszcze kilka lat temu opon w rozmiarze 29" było zdecydowanie za mało. Każdy narzekał, że nie ma ciekawych propozycji a to na wyścig XC, a to do poważnego AM. Na szczęście dziś już jest inaczej i w zasadzie każdy może znaleźć coś dla siebie...w zasadzie, bo opon na błoto w dalszym ciągu ze świecą szukać, a tu Maxxis zaprojektował gumę na mokre warunki i to specjalnie, tylko i wyłącznie dla posiadaczy wielkiego koła!
Mateusz Nabiałczyk
Czytaj więcej: Test opon Maxxis Beaver 29x2.0 (update 29.07.2011)
Pogoda nas nie rozpieszcza. Z nieba zamiast żaru leje się częściej ulewny deszcz, a niebo zasnute jest chmurami. A w lasach, w lasach to błotna masakra. Jedni psioczą, a drudzy się cieszą, gdyż to najlepsza okazja, aby na przykład przetestować specjalistyczne opony. Tym razem to kultowe (zwłaszcza w USA) Kenda Nevegal.
Michał Śmieszek
Oooooooo....ja cię piórkuję! Was ist das? This szwajzer dętka kein waga haben! To jest na pewno zakamuflowana opcja szwajcarska. Nada ją nam nanizać na rafkę i sprawdzić czy to co na mtbr piszom to pomroczność jasna. Daj ać ja pobruszę a ty poczywaj, czyli " To ty je załóż a ja będę na nich jeździł" - powiedział Mistrz do Mechanika.
Michał Śmieszek, Piotr Makowski i Ryszard Biniek
Czytaj więcej: Test ultra dętek Eclipse 29 (aktualizacja 08.07.11)
Wyścig zbrojeń nadal trwa. Każdy chcący liczyć się na rynku producent ogumienia pracuje nad wyprodukowaniem super opony XC, gdyż to właśnie powodzenie wśród zawodników napędza późniejszą sprzedaż. Dlatego jeden z liderów ogumienia, azjatycki Maxxis, przygotował bardzo ciekawą wyścigową oponę XC.
Michał Śmieszek
Rodzimy rynek rowerowy nie może pochwalić się niestety bogadztwem opon do Wielkiego Koła, a w szczególności modeli przeznaczonych do cięższych zadań. Dystrybutorzy omijają ten gumowy segment łukiem równie szerokim, co promień skrętu tłentynajnera. „Bo to przecież waży tonę i 3kg”, „Na nasze błoto to przecież najlepsze są Tańczące Ralfy”, itd, itp. Nic bardziej mylnego. Na skrzynkę pocztową Team29er przychodzą coraz cześciej zapytania o gumy do „ostrej” jazdy, nie dla grzecznych chłopców w obcisłych rajtuzach. Wychodzimy zatem na przeciw oczekiwaniom naszych czytelników.
Piotr Makowski
Czytaj więcej: Panaracer Rampage 29 Blackskin - "Kupiłem Czarny Ciągnik"
Michał Śmieszek
Czytaj więcej: Continental Mt. King 2.4" - Król jest nagi, niech żyje Król
WTB jest prekursorem wielu ciekawych rozwiązań jeśli chodzi o opony a w szczególności opony do 29erów. Produkty WTB cechuje nienaganne wykonanie i wysoka jakość. Wystarczy poczytać fora internetowe, gdzie marka ma swoich gorących zwolenników a także zbiera bardzo pochlebne opinie od użytkowników i testerów.
Michał Śmieszek
Większość użytkowników rowerów górskich, głównie startujących w zawodach ma nieustający problem doboru opon. Ostatnio jeździłem na Continental Race King 2,1, pisałem o nich tu i sądziłem, że niskie opory toczenia i szybkość tych opon będzie prawie nie do pobicia. Dość sceptycznie zapatrywałem się na założenie opon WTB Vulpine 2.1 jako, że to prawie sliki z bardzo małym bieżnikiem z wyjątkiem bocznych klocków.
Ryszard Biniek
Czytaj więcej: Formuła 1 wśród opon – WTB Vulpine 29 Race 2.1
Dobór opon do dużego koła nie stanowi już dziś takiego problemu jak jeszcze nie tak dawno. W ofertach jest coraz więcej dostępnych i zróżnicowanych modeli różnych firm. Moim celem były opony na trudne i zmienne warunki, ale nie tzw. opony uniwersalne jak np. Schwalbe RR. Do takich poszukiwań skłoniły mnie dotychczasowe doświadczenia, a kropkę nad „i” postawił maraton w Zdzieszowicach, gdzie moje opony Bontrager XDX nie popisały się w trudnych zróżnicowanych m.in. mokrych i błotnistych warunkach. Wstępnie wybór padł na opony Michelin XC A/T 29x2.0.
Ryszard Biniek
Czytaj więcej: Michelin XC A/T – niezawodne w trudnych warunkach
W świecie rowerów MTB funkcjonują pewne firmy, czy też poszczególne modele, o których każdy słyszał. Najlepszym tego przykładem jest opona Schwalbe Racing Ralph. Pierwszą odsłonę ceniono za niską masę, opory toczenia oraz przyzwoitą przyczepność w suchych warunkach. Niestety przydomek ‘dancing ralph’ będący zarazem komentarzem dotyczącym zachowania w błocie zaowocował umiarkowanym zachwyte
Mateusz Nabiałczyk
Czytaj więcej: Schwalbe Racing Ralph, uniwersalność podstawą sukcesu
Kilka miesięcy temu pisząc o Racing Ralphach, stwierdziłem, iż są to jedyne słuszne opony terenowe. Po kilometrach przebytych testów na Fredkach z Furią muszę sprostować. RR to faktycznie jedne z bardziej uniwersalnych opon wyścigowych, ale w każdych innych warunkach niż górskie tak samo lub nawet lepiej wpadają FuriousFred’y. W jaki sposób do tego doszło, przeczytajcie sami.Na początku marca dzięki uprzejmości BikeTires otrzymałem zestaw w/w opon. Pierwsze, co zrobiłem po rozdziewiczeniu pudełka, to wrzucenie na wagę. Wynik odpowiednio 356 i 357 gram pozytywnie mnie zaskoczył. Następnego dnia przyszedł czas na założenie i pierwszą jazdę.
Bartosz Niezgoda
Wszystko pięknie, tylko czemu testować opony muszę kiedy o wiele przyjemniej przed kominkiem spocząć i pomarzyć o nadchodzących maratonach. A jednak na twarzy pojawia się ciepły uśmiech, gdyż towar gorący: Maxxis Cross Mark 29x2,1
Michał Śmieszek