reign e 22 gallery09

W zeszłym roku mieliśmy okazję testować Reign E+. Na sezon 2022 Giant przygotował  nową wersję wyposażoną w mocy silnik, zawieszenie Maestro i regulowaną geometrię.

Informacja prasowa


Nowy e-rower, stworzony we współpracy z zawodnikami Gianta, oferuje rowerzystom górskim możliwość pokonywania ciężkich podjazdów oraz przekraczania granic w technicznym terenie.

reign e 22 gallery01

Stworzona do jazdy terenowej, zupełnie nowa kolekcja modeli Reign E+ to połączenie najnowszych technologii wspomagania pedałowania od Gianta ze sprawdzoną w wyścigach konstrukcją. Tak powstał najnowocześniejszy, w pełni amortyzowany rower elektryczny, który pozwala odkryć nowy poziom jazdy w trudnym terenie enduro. Nowy Reign E+, najbardziej zaawansowany rower elektryczny w historii Gianta, spełni oczekiwania każdego użytkownika. Od profesjonalistów po hobbystów chcących jeździć dalej i rozwijać swoje umiejętności na wymagających szlakach.

reign e 22 gallery02

Reign E+ został stworzony we współpracy z zespołem Giant Factory Off-Road Team. Josh Carlson, zwycięzca wielu mistrzostw krajowych w E-MTB, był kluczową częścią tego procesu. W ostatnich latach weteran z Australii zamienił tradycyjne wyścigi enduro na ich zelektryfikowaną wersję. Aktualnie Carlson skupia się na kategorii e-rowerów w zawodach Enduro World Series. W tej nowej formule zawodów rower i sprzęt mają duże znaczenie w odniesieniu sukcesu przez zawodnika. Carlson pomógł zespołowi projektowemu zidentyfikować kluczowe obszary do poprawy w poprzedniej generacji Reign E+.

reign e 22 gallery03

„Od roweru wyścigowego wymagam szybkości, wydajnego silnika o dużej mocy i odpowiedniego prześwitu”, mówi Carlson. „To ma być broń wyścigowa”.

Kolejną kluczową zmianą jest rozmiar kół. W poprzednim Reign E+ obydwa koła miały po 27,5 cala. W nowy modelu o mieszanym rozmiarze kół zastosowaliśmy 29-calowe koło przednie. Większe koło przednie poprawia równowagę, kontrolę oraz toczenie nawet w najcięższym terenie. Mniejszy silnik oraz 27,5-calowe koło umożliwiły inżynierom Gianta skrócenie tyłu o 19 mm. Dzięki temu nowy Reign E+ jest bardziej zwinny na szlaku.

reign e 22 gallery09

Solidna rama z aluminium Aluxx SL zbudowana jest w oparciu o 1tylne zawieszenie Maestro o płynnym i aktywnym skoku 160 mm, co pozwala na większą przyczepność i kontrolę zarówno na podjazdach, jak i na zjazdach. Kolejna nowość to regulowana geometria ramy. Wysokie lub niskie ustawienie dwóch flip chipów umieszczonych na łącznikach zawieszenia tylnego umożliwia szybką zmianę geometrii. Wyjęcie i zamiana przełączników po obu stronach łączników powoduje podwyższenie lub obniżenie suportu o 10 mm. Zmienia się również geometria główki ramy i rury podsiodłowej.

reign e 22 gallery05

Pozycja wysoka jest zalecana w wolniejszym, ciaśniejszym i bardziej technicznym terenie. Ostrzejszy kąt główki ramy zapewnia szybkie sterowanie, a bardziej stroma rura podsiodłowa gwarantuje bardziej agresywną pozycję do podjeżdżania. Pozycja niska jest idealna na szybsze, bardziej otwarte trasy. Łagodniejszy kąt główki ramy oraz wysunięcie przedniego koła przed rowerzystę pozwala na większą pewność na stromych, technicznych zjazdach. Pozycja niska obniża również środek ciężkości, dzięki czemu rower elektryczny jest bardziej stabilny przy większych prędkościach.

reign e 22 gallery10

Napęd SyncDrive Pro oferuje rozwiązanie Smart Assist, czyli automatyczny, adaptacyjny tryb wspomagania. Zamiast ręcznego wybierania jednego z trybów wspomagania: Power, Sport, Active, Basic lub Eco – można wybrać Smart Assist – inteligentny system sześciu czujników, który wykorzystuje zaawansowane algorytmy do określenia optymalnego wspomagania pedałowania podczas jazdy po zróżnicowanym terenie. Do tego Smart Assist maksymalnie wykorzystuje energię pochodzącą zarówno od rowerzysty, jak i z akumulatora.

reign e 22 gallery11

Rowerzyści mogą kontrolować działanie Reign E+ na dwa sposoby. Nowy moduł RideControl Go, zintegrowany z rurą górną, ma przycisk wł./wył. i kolorowe kontrolki diodowe wskazujące tryb wspomagania i poziom naładowania. To przystępne rozwiązanie nie wymaga przewodów zewnętrznych ani żadnych dodatkowych, montowanych na kierownicy modułów. Reign E+ wyposażony jest również w moduł RideControl Ergo 3 zintegrowany z chwytem kierownicy. Ten kontroler z trzema przyciskami zapewnia uporządkowany kokpit oraz możliwość konfiguracji według osobistych preferencji za pośrednictwem aplikacji RideControl. Może być montowany po dowolnej stronie kierownicy. Aby zwiększyć możliwości obsługi, można również dodać drugi moduł RideControl Ergo 3 po przeciwnej stronie.

reign e 22 gallery12

Reign E+ jest zasilany przez nowy akumulator EnergyPak 750. Najbardziej zaawansowany układ akumulatora roweru elektrycznego od Gianta jest precyzyjnie zintegrowany z rurą dolną ramy i w porównaniu z poprzednią generacją zwiększa zasięg o 20%. Korzystając z inteligentnej ładowarki Gianta, akumulator można naładować do 80% w nieco ponad dwie godziny.

reign e 22 gallery13

Wszystkie nowe cechy i technologie są wynikiem starannego procesu produkcyjnego, który obejmował wiele prototypów testowanych w terenie, a następnie ulepszanych. W ściganiu na tym rowerze Carlson najbardziej lubi zwiększoną moc i kontrolę.

reign e 22 gallery14

„Testowanie obejmuje poddawanie prototypów próbom nietypowym dla przeciętnych rowerzystów”, wyjaśnia Carlson. „Jeśli ja widzę poprawę, to inni tym bardziej ją odczują. Przy wyższej kadencji wspomaganie jest znaczące. To wielkie ułatwienie podczas ścigania się pod górę. Niektóre etapy EWS są bardzo techniczne, więc rower musi mieć tę moc. Mam nadzieję, że niejeden raz wyniesie mnie ona na szczyt podium. To mój główny cel”.

reign e 22 gallery15

Więcej informacji, włączając szczegóły dotyczące cech i technologii, można znaleźć na stronie https://www.giant-bicycles.com/pl/showcase/reign-e

Do sprzedaży trafią 3 wersje Reign E+. Wszystkie wyposażone w silnik SyncDrive Pro, 85Nm, powered by Yamaha, manetką RideControl Ergo 3, zintegrowaną z chwytem oraz panel sterujący RideControl GO, zintegrowany z górną rurą ramy z wyświetlaczem LED kompatybilny z wyświetlaczami bezprzewodowymi ANT+. 

Specyfikacja "0" wyceniona na 31 199 zł dostała: akumulator EnergyPak Smart 750Wh; widelec Fox 38 Float Factory 29er, o skoku 170mm, GRIP2 VVC Damper, Boost 110x15 Kabolt, napęd SRAM XO1 Eagle oraz koła Giant e-TRX 27.5"/29".

Reign E+ 1 za 28 999 zł ma mniejszy akumulator (625 kWh), amortyzator Fox 38 Float Performance Elite 29er, skok 170mm, GRIP2 VVC Damper, Boost 110x15 Kabolt, napęd i hamulce Shimano Deore XT oraz koła Giant e-TR1 27.5"/29" ( Tubeless ready, 30mm wew. szerokości).
Najtańsza wersja Reign E+ 2 z akumulatorem 625 kWh, widelcem RockShox ZEB Select 29er, skok 170mm, Charger RC damper, 15x110 Boost, napędem SRAM NX, hamulcami SRAM Code R oraz kołami Giant AM 29"[P] 27.5"[T] (Tubeless ready, 30mm wew. szerokości), wyceniona została na 25 499 zł.